Diensten voor bedrijven
Conceptontwerp & Activering
Hospitality & Incentives
Onderzoek & Advies
Sponsorbeleid & Management

Diensten voor sporters
               & sportorganisaties

Sportmarketing
Management & Organisatie
Communicatie & PR
Onderzoek & Advies
Sponsorwerving
Relatiemanagement

Over Mediability
Vacatures
Contact

Sitemap
Sportmarketing-woordenboek

Mediability :: Diensten voor sporters & sportorganisaties :: Sponsorwerving ::

Stap 5: Sponsoring zoeken

 Sponsorwerving in tien stappen
 Voorbereiding
1. Onderzoek, strategie & planning
2. Selectie van potentiŽle sponsors
3. Conceptontwerp
4. Ontwerp brochure & presentatie
 Sponsoracquisitie
5. Benadering potentiŽle sponsors
6. Presentatie & oriŽnterend gesprek
7. Ontwerp aanbod op maat
8. Onderhandeling & contract
 Implementatie
9. Activering & coŲrdinatie
10. Effectmeting & evaluatie
© Mediability
Een succesvolle werving van sponsors begint met een goede voorbereiding, beschreven in stap 1 tot en met 4. Daaronder valt onder andere de selectie van potentiŽle sponsors, het conceptontwerp en het ontwerp van een sponsorbrochure. Dan kan de acquisitiefase beginnen met het benaderen van de potentiŽle sponsors.

Benadering potentiŽle sponsors :: De potentiŽle sponsors die tijdens stap 2 zijn geselecteerd, worden nu benaderd met behulp van de sponsorbrochure. Het doel is om de interesse te wekken van de potentiŽle sponsor, zodat we de volgende stap kunnen zetten. Dat is stap 6: het geven van een presentatie, en het voeren van een oriŽnterend gesprek.

Vergoeding voor onze diensten :: Meestal worden onze uren in de voorbereidingsfase vergoed (ons uurtarief is 75 euro), in combinatie met een commissie voor de werkzaamheden tijdens de acquisitiefase (een percentage van het totale geworven sponsorbedrag). Onze werkzaamheden voor de implementatiefase zijn of onderdeel van de sponsoring, of een directe opdracht van de sponsor.

Verbetering van uw totale aanbod :: Het is echter verstandig om behalve de sponsorwerving ook de kwaliteit van uw totale aanbod aan sponsors te verbeteren. Weet u bijvoorbeeld wat de sponsoringdoelstellingen van uw huidige sponsors zijn? Realiseren zij die? En wat doet u actief aan de realisatie van hun doelstellingen? Sportmarketingbureau Mediability biedt u aanvullende diensten op gebieden als marketing, management, organisatie, communicatie, marktonderzoek en relatiebeheer. Dat zorgt niet alleen voor meer sponsors, maar ook voor meer tevreden sponsors!

Neem contact op :: U kunt ondersteund worden tijdens deze stap, maar ook tijdens de negen andere stappen. Als u nu een email stuurt naar sponsorwerving@mediability.nl met daarin de details van uw project en de activiteiten waar u graag onze ondersteuning bij krijgt, dan vertellen wij u graag welke mogelijkheden er zijn voor een samenwerking.


Trefwoorden: sponsoring zoeken