Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Stap 5: Sponsors zoeken en benaderen

  • Valkuilen en vergissingen

  • Geen voorbereiding; u slaat stap 1 t/m 4 over
  • Alles zelf willen doen
  • Cruciale zaken niet zelf doen
  • U vergeet uw huidige sponsors
  • Veronderstellen dat wervers over magische krachten moeten beschikken

 Sponsorwerving in Tien Stappen
 Voorbereiding
1. Sponsorplan, onderzoek & strategie
2. Ontwerp sponsorpakket
3. PotentiŽle sponsors selecteren
4. Sponsorbrief, brochure & presentatie
 Acquisitie
5. Sponsors zoeken & benaderen
6. OriŽnterend gesprek met de sponsor
7. Ontwerp sponsor aanbod op maat
8. Onderhandelen & sponsorcontract
 Implementatie
9. Activering & coŲrdinatie
10. Effectmeting & evaluatie

Eerst een goede voorbereiding

Een succesvolle werving van sponsors begint met een goede voorbereiding, beschreven in stap 1 tot en met 4. Die is echt onmisbaar, want zonder voorbereiding benadert u lukraak ondoordacht partijen zonder concreet en passend aanbod, zonder extra informatie of visualisatie van de samenwerking.

Slechts een tussenstap

Tegelijkertijd is deze vijfde stap slechts een tussenstap met het vervolgtraject. Sponsors zijn nooit meteen overtuigd - daar gaat een heel proces aan vooraf waarin alles moet kloppen. Het hoogst haalbare tijdens deze tussenstap is dan ook het verkrijgen van een vervolggesprek met de sponsor. Pas dan kunt u echt overtuigen.

  • Mediability helpt u met...

  • actieve sponsorwerving
  • advies over de aanpak in het sponsorwervingsplan
  • training van sponsorwervers
  • alle instrumenten die u nodig heeft voor succes
  • de cruciale succesfactor; de voorbereiding in stap 1 t/m 4
  • nog meerÖ