Diensten voor bedrijven
Conceptontwerp & Activering
Hospitality & Incentives
Onderzoek & Advies
Sponsorbeleid & Management

Diensten voor sporters
               & sportorganisaties

Sportmarketing
Management & Organisatie
Communicatie & PR
Onderzoek & Advies
Sponsorwerving
Relatiemanagement

Over Mediability
Vacatures
Contact

Sitemap
Sportmarketing-woordenboek
Mediability :: Sportmarketing-woordenboek ::

No Cure No Pay

No cure no pay is een betalingsprincipe, waarbij een dienstverlener alleen wordt betaald als hij daadwerkelijk een dienst heeft geleverd waarvan gebruik wordt gemaakt. Letterlijk betekent het 'geen genezing, geen betaling'. Een afnemer betaalt dan dus alleen voor het eindresultaat, en loopt dus geen risico. Dit betalingsprincipe wordt ook veel in de sportmarketing gebruikt. Zo gebruiken sportbonden het principe vaak bij de uitbesteding van sponsorwerving. Sponsorwervers lopen dan het risico dat hun inspanningen niets opleveren. Daarom is het principe meestal alleen interessant als de beloning, of de kans op succes groot is.

Spelling :: No cure no pay wordt op verschillende manieren geschreven, zoals 'no cure, no pay', 'no-cure-no-pay', 'no cure no pay' en met/zonder aanhalingstekens. Een officiŽle spelling is er niet van, maar meestal wordt no cure no pay gebruikt in de juridische wereld, waar de term uit vandaan komt.

Mediability :: Wij hanteren dit principe meestal in combinatie met een gedeeltelijke vaste vergoeding voor voorbereidingswerkzaamheden. Dat gebeurt vaak bij onze sponsorwerving-dienstverlening.

Trefwoorden: wat is no cure no pay?