Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Hockeysponsoring

Snelstgroeiende sport

Hockey is de snelst groeiende sport in Nederland (gemeten over 2006). Daarnaast wordt de Nederlandse competitie als een van de sterkste, zo niet de sterkste, van de wereld beschouwd. Vele nationale en internationale toppers zijn hierin actief. Wekelijks worden er een of meerdere wedstrijden in samenvatting uitgezonden tijdens Studio Sport. Dit maakt de hockeysport uitermate geschikt voor sponsoring. Dit wordt mede onderstreept door de 'sponsoroorlog' tussen ABN AMRO en de Rabobank die prominent aanwezig zijn binnen de hockeysport.

De kracht van hockeysponsoring

Hockey is een sport met een goed imago en wordt gekenmerkt door fair play. Door sponsoring van een hockeyclub, -team of andere aan de sport gelieerde zaken bereiken sponsors diverse doelgroepen: gezinnen, studenten en bedrijven. De hockeyers en haar liefhebbers zijn relatief hoog opgeleid en velen hebben een belangrijke positie in het bedrijfsleven. Door sponsoring bereiken sponsors deze interessante doelgroepen en bieden verenigingen alle mogelijkheden om sponsordoelstellingen te realiseren.

CreŽer toegevoegde waarde: meer dan exposure

Echter, vaak gaat sponsoring niet verder dan het creeren van exposure. Bijvoorbeeld door het plaatsen van een bedrijfsnaam op het shirt van een team of het plaatsen van een reclamebord langs het veld. Sponsoring blijft hierdoor een passief marketingcommunicatie-instrument. Mediability kijkt verder! Wij gaan met de vereniging of sportorganisatie aan de slag en creŽren nieuwe toegevoegde waarde, die vaak veel verder gaat dan naamsbekendheid en exposure. Uw sponsors halen meer rendement en komen beter in contact met de doelgroepen.

Sterk netwerk

Mediability kent de Nederlandse hockeysport. Samen met onze kennis van sportmarketing zorgt dit ervoor dat wij u goed kunnen helpen bij het succesvol bedenken, ontwikkelen, uitvoeren en beheren van hockeysponsorprojecten.