Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Business Club: wat, waarom en welke voordelen?

Een businessclub is een georganiseerde groep bedrijven die een sportclub of sportvereniging sponsoren. Ze betalen voor hun lidmaatschap, waarmee ze een groot aantal commerciŽle doelen kunnen bereiken, zoals:
1. Versterken van het relatienetwerk.
2. Vergroten van de naamsbekendheid.
3. Communiceren van een imago.
4. Tonen van maatschappelijke betrokkenheid.
5. Ondersteunen van de club of vereniging.

Netwerk

Het meest belangrijke motief om lid te worden van een businessclub, is het versterken van het relatienetwerk. De leden van de Business Club ontmoeten elkaar in een leuke informele sfeer, nodigen klanten uit, leggen nieuwe contacten en doen onderling zaken. Zij ontmoeten elkaar niet alleen tijdens wedstrijden van de sportclub of vereniging, maar zij ontmoeten elkaar ook tijdens activiteiten die speciaal voor de Business Club-leden georganiseerd worden. Deze activiteiten kunnen specifiek te maken hebben met de sportverenging of -club die zij sponsoren, maar ook kunnen dit activiteiten zijn die uitsluitend tot doel hebben om de onderlinge contacten tussen de leden te versterken. Hierbij kunt u denken aan een bedrijfsbezoek op de locatie van een van de leden of een lezing van een bekende Nederlander.

Voordelen

De Business Club is niet alleen erg interessant voor bedrijven, maar biedt de sportclub of vereniging ook veel mogelijkheden. De Business Club zorgt immers voor een grote continuÔteit. De organisatie is niet langer afhankelijke van een hoofdsponsor en enkele subsponsors, maar weet zich gesteund door een (grote) groep bedrijven. Bovendien groeien bedrijven die binnenkomen als Business Club-leden, vaak door tot grotere sponsors. Sommige sponsors zijn niet meteen geÔnteresseerd in een hoofdsponsorschap, maar willen eerst aftasten en bekijken wat de sponsoring van de club of vereniging hun te bieden heeft. Zij kiezen er dan eerst voor om enkele jaren Business Club-lid te zijn en te ondervinden wat de sponsoring hen oplevert om vervolgens de stap te maken naar het hoofdsponsorschap.

Hoe?

Het doen van zaken is meestal het doel van de leden. Ze zijn bereid om in de club te investeren, maar willen daar ook iets voor terug krijgen. Daarom verwachten zij een professionele aanpak van de Business Club. Zonder professionele organisatie is het lidmaatschap niet waardevol en zijn er betere alternatieven voor het verstevigen van het relatienetwerk. Daarom dient een Business Club opgezet en ingevuld te worden door een professioneel sportmarketingbureau. De Business Club kan dan uitgroeien tot de locale of regionale ontmoetingsplaats voor bedrijven.

Kunnen wij u helpen?

Mediability ontwerpt voor u een concept voor uw Business Club en helpt bij de opzet. Wij zetten voor u het fundament van de Business Club. We ontwikkelen verschillende lidmaatschappen (sponsorpakketten) en stellen een brochure op. Bovendien adviseren we u en uw sponsorcommissieleden over het benaderen en begeleiden van sponsors. Het werven van Business Club-leden kunnen wij voor u doen, of uw sponsorcommissie, of in samenwerking. We combineren dan onze specialistische kennis met uw inzet en toewijding. Indien u al over een Business Club beschikt, helpen wij u graag om de Business Club te professionaliseren. Hierdoor wordt er meer waarde gecreŽerd voor de leden en krijgen zij meer terug voor hun investering. Dit zorgt er voor dat u een hogere bijdrage kunt vragen.

Contact

Heeft u vragen over het professioneel opzetten en invullen van een businessclub? Wilt u dat wij uw businessclub professioneler maken? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op via de contactpagina.