Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Sponsorwerving in Tien Stappen

  • Valkuilen en vergissingen

  • Slechte voorbereiding: geen visie en professioneel sponsorpakket
  • Aannemen dat bedrijven 'wel eventjes' meebetalen
  • Niet weten bij welke bedrijven sponsoraanvragen kansrijk en kansloos zijn
  • Doe-het-zelven i.p.v. vakwerk van kwaliteit
  • Niet de taal van de sponsor spreken, niet kunnen meedenken

 Sponsorwerving in Tien Stappen
 Voorbereiding
1. Sponsorplan, onderzoek & strategie
2. Ontwerp sponsorpakket
3. PotentiŽle sponsors selecteren
4. Sponsorbrief, brochure & presentatie
 Acquisitie
5. Sponsors zoeken & benaderen
6. OriŽnterend gesprek met de sponsor
7. Ontwerp sponsor aanbod op maat
8. Onderhandelen & sponsorcontract
 Implementatie
9. Activering & coŲrdinatie
10. Effectmeting & evaluatie

Succesvolle sponsorwerving, hoe doe je dat?

Sponsorwerving, hoe pak je dat aan? Hoe vergroot je de kans op succes? Waar moet je rekening mee houden? Wat zijn de cruciale factoren? En wat zijn veelvoorkomende valkuilen en vergissingen? Sponsoradviesbureau Mediability zet alles op een rijtje en vertelt u de ins en outs van alle tien stappen.

Sponsors zoeken begint met...

Een goede voorbereiding is de sleutel tot succes in sponsorwerving. In die fase wordt de ťchte toegevoegde waarde gecreŽerd. Zonder degelijk sponsorplan is de uitvoering maar matig. Zonder spetterend sponsorpakket raakt niemand geÔnteresseerd. Zonder overtuigende sponsorbrief, sponsorbrochure en sponsorpresentatie durft een sponsor de samenwerking niet aan. U zult moeten opvallen: tienduizenden projecten strijden met u om dezelfde beperkte sponsorbudgetten. U vergroot uw kansen aanzienlijk met een professionele aanpak.

  • Mediability helpt u met...

  • professionele ondersteuning tijdens iedere stap
  • sponsors zoeken, selecteren, benaderen en contracteren
  • extra toegevoegde waarde voor nieuwe en bestaande sponsors
  • overtuigende concepten, presentaties, voorstellen en sponsorcontracten
  • alle instrumenten die u nodig heeft om sponsors te overtuigen
  • nog meerÖ