Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Stap 2: Ontwerp van een sponsorpakket en sponsorconcept

  • Valkuilen en vergissingen

  • Geen bijzonder en creatief concept bieden
  • Veronderstellen dat een professional niets toevoegt
  • Verouderde ideeën over sponsorpakketten, zoals 'goud-zilver-brons'
  • U weet het concept niet op waarde te schatten
  • Het concept wordt niet toegespitst op potentiële sponsors

 Sponsorwerving in Tien Stappen
 Voorbereiding
1. Sponsorplan, onderzoek & strategie
2. Ontwerp sponsorpakket
3. Potentiële sponsors selecteren
4. Sponsorbrief, brochure & presentatie
 Acquisitie
5. Sponsors zoeken & benaderen
6. Oriënterend gesprek met de sponsor
7. Ontwerp sponsor aanbod op maat
8. Onderhandelen & sponsorcontract
 Implementatie
9. Activering & coördinatie
10. Effectmeting & evaluatie

Veel voordeel

Tijdens de tweede stap ontwerpt u een concept dat u uiteindelijk voorlegt aan de potentiële sponsor. Op dit gebied valt enorm veel voordeel te behalen. Uw aanbod is namelijk het meest doorslaggevend voor het slagen van het wervingstraject. Doet u namelijk een onweerstaanbaar aanbod dat geweldig aansluit bij de behoeften van de (potentiële) sponsor, dan zet u een grote stap.

Een professioneel sponsorpakket met extra waarde

Juist in deze fase kan een adviesbureau veel toevoegen. U levert veel meer rendement dan daarvoor, en u heeft meer capaciteit om meer sponsors te bedienen. Uw aanbod is professioneler en ook al voor de volgende stappen doordacht.

  • Mediability helpt u met...

  • extra toegevoegde waarde voor nieuwe en bestaande sponsors
  • minder sponsorbeperkingen door meer sponsormogelijkheden
  • professionaliseren van uw aanbod
  • wegfilteren van aanbiedingen die écht niet werken
  • de strategie achter het sponsorpakket, inclusief activering
  • nog meer…