| |
Stap 5: Sponsors zoeken en benaderen
Valkuilen en vergissingen
Geen voorbereiding; u slaat stap 1 t/m 4 over
Alles zelf willen doen
Cruciale zaken niet zelf doen
U vergeet uw huidige sponsors
Veronderstellen dat wervers over magische krachten moeten beschikken
Eerst een goede voorbereiding
Een succesvolle werving van sponsors begint met een goede voorbereiding, beschreven in stap 1 tot en met 4. Die is echt onmisbaar, want zonder voorbereiding benadert u lukraak ondoordacht partijen zonder concreet en passend aanbod, zonder extra informatie of visualisatie van de samenwerking.
Slechts een tussenstap
Tegelijkertijd is deze vijfde stap slechts een tussenstap met het vervolgtraject. Sponsors zijn nooit meteen overtuigd - daar gaat een heel proces aan vooraf waarin alles moet kloppen. Het hoogst haalbare tijdens deze tussenstap is dan ook het verkrijgen van een vervolggesprek met de sponsor. Pas dan kunt u echt overtuigen.
Mediability helpt u met...
actieve sponsorwerving
advies over de aanpak in het sponsorwervingsplan
training van sponsorwervers
alle instrumenten die u nodig heeft voor succes
de cruciale succesfactor; de voorbereiding in stap 1 t/m 4
nog meer…
| |