Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Stap 3: De selectie van potentiële sponsors

  • Valkuilen en vergissingen

  • Niet selecteren; geen visie of plan
  • Bedrijven selecteren die bedolven worden onder sponsoraanvragen
  • Meer denken aan de uitstraling van de sponsor op uw project dan andersom
  • Niet weten bij welke bedrijven sponsoraanvragen kansrijk en kansloos zijn
  • Het aanbod matcht niet met de geselecteerde sponsors

 Sponsorwerving in Tien Stappen
 Voorbereiding
1. Sponsorplan, onderzoek & strategie
2. Ontwerp sponsorpakket
3. Potentiële sponsors selecteren
4. Sponsorbrief, brochure & presentatie
 Acquisitie
5. Sponsors zoeken & benaderen
6. Oriënterend gesprek met de sponsor
7. Ontwerp sponsor aanbod op maat
8. Onderhandelen & sponsorcontract
 Implementatie
9. Activering & coördinatie
10. Effectmeting & evaluatie

Criteriumgerichte selectie

De derde stap is de selectie van potentiële sponsors. Welke bedrijven zijn het meest waarschijnlijk geïnteresseerd in uw sponsorproject? Welke partijen hebben de mogelijkheden voor degelijke ondersteuning? Welke partijen hebben een sponsorbeleid dat niet matcht met uw propositie? Nederland heeft hondderdduizenden bedrijven, maar die matchen niet allemaal met uw project. Mediability selecteert potentiële sponsors op basis van zes factoren, de zogenaamde 'criteriumgerichte selectie'.

  • Mediability helpt u met...

  • criteriumgerichte selectie van de kansrijkste opties
  • matching van uw proposities met de sponsor
  • tijd besparen op kansloze aanvragen
  • het benutten van de grootste succesfactor
  • ontwikkelen van adressenbestanden met alle noodzakelijke info
  • nog meer…