| |
Stap 6: Op gesprek bij de sponsor
Valkuilen en vergissingen
Een te ordinair verkoopgesprek voeren
Vooral zelf aan het woord zijn
Een pakket of optie 'aansmeren' die niet past
Niets nieuws vertellen, niet kunnen inspelen of meedenken
Geen passend voorstel kunnen doen op basis van het gesprek
Overleg met de sponsor
Als bedrijven eenmaal interesse hebben getoond in uw project, gaat u bij hen op gesprek. U bent dan misschien 'binnen', maar er is dan nog geen samenwerking. Er is nog steeds sprake van een oriëntatie: matching is nog niet gegarandeerd. Het is belangrijk dat u zich hier constructief opstelt, goed luistert en meedenkt met de sponsor.
Luisteren naar behoeften en wensen
Waardoor is de interesse gewekt? Wat wil de sponsor bereiken met de sponsoring? Voor welke problemen is de sponsoring een oplossing? Wat zijn de marketingcommunicatiedoelstellingen? Op basis van dat oriënterende gesprek ontwerpt u een aanbod op maat. U houdt rekening met alle behoeften en wensen. Wellicht heeft de sponsor zelf al concrete aanwijzingen.
Mediability helpt u met...
de voorbereiding op een succesvol gesprek
de marketing- en sponsortechnische kant van het verhaal
inschatten wat partijen zouden kunnen bijdragen
het ter plaatse creëren van toegevoegde waarde en sponsormogelijkheden
alle instrumenten om de sponsor te overtuigen
nog meer…
| |