Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Stap 6: Op gesprek bij de sponsor

  • Valkuilen en vergissingen

  • Een te ordinair verkoopgesprek voeren
  • Vooral zelf aan het woord zijn
  • Een pakket of optie 'aansmeren' die niet past
  • Niets nieuws vertellen, niet kunnen inspelen of meedenken
  • Geen passend voorstel kunnen doen op basis van het gesprek

 Sponsorwerving in Tien Stappen
 Voorbereiding
1. Sponsorplan, onderzoek & strategie
2. Ontwerp sponsorpakket
3. PotentiŽle sponsors selecteren
4. Sponsorbrief, brochure & presentatie
 Acquisitie
5. Sponsors zoeken & benaderen
6. OriŽnterend gesprek met de sponsor
7. Ontwerp sponsor aanbod op maat
8. Onderhandelen & sponsorcontract
 Implementatie
9. Activering & coŲrdinatie
10. Effectmeting & evaluatie

Overleg met de sponsor

Als bedrijven eenmaal interesse hebben getoond in uw project, gaat u bij hen op gesprek. U bent dan misschien 'binnen', maar er is dan nog geen samenwerking. Er is nog steeds sprake van een oriŽntatie: matching is nog niet gegarandeerd. Het is belangrijk dat u zich hier constructief opstelt, goed luistert en meedenkt met de sponsor.

Luisteren naar behoeften en wensen

Waardoor is de interesse gewekt? Wat wil de sponsor bereiken met de sponsoring? Voor welke problemen is de sponsoring een oplossing? Wat zijn de marketingcommunicatiedoelstellingen? Op basis van dat oriŽnterende gesprek ontwerpt u een aanbod op maat. U houdt rekening met alle behoeften en wensen. Wellicht heeft de sponsor zelf al concrete aanwijzingen.

  • Mediability helpt u met...

  • de voorbereiding op een succesvol gesprek
  • de marketing- en sponsortechnische kant van het verhaal
  • inschatten wat partijen zouden kunnen bijdragen
  • het ter plaatse creŽren van toegevoegde waarde en sponsormogelijkheden
  • alle instrumenten om de sponsor te overtuigen
  • nog meerÖ