Nederlands NL | Vlaams BE | Deutsch DE | English EN

Stap 7: Ontwerp van een aanbod op maat

  • Valkuilen en vergissingen

  • Niet inspelen op de geuite wensen en behoeften
  • Het pakket voorleggen dat u het liefste verkoopt, niet wat het beste matcht
  • Standaard verhalen, pakketten, proposities; geen maatwerk
  • Vergeten dat het rendement meestal belangrijker is dan de liefdadigheid
  • Niet de taal van de sponsor spreken, niet kunnen meedenken

 Sponsorwerving in Tien Stappen
 Voorbereiding
1. Sponsorplan, onderzoek & strategie
2. Ontwerp sponsorpakket
3. PotentiŽle sponsors selecteren
4. Sponsorbrief, brochure & presentatie
 Acquisitie
5. Sponsors zoeken & benaderen
6. OriŽnterend gesprek met de sponsor
7. Ontwerp sponsor aanbod op maat
8. Onderhandelen & sponsorcontract
 Implementatie
9. Activering & coŲrdinatie
10. Effectmeting & evaluatie

Help de sponsor ťcht

Op basis van de wensen die de sponsor tijdens de vorige stap kenbaar heeft gemaakt, ontwerpt u een aanbod op maat. Dat wil zeggen geen standaard aanbod doen, maar een specifiek pakket ontwerpen dat aansluit bij de wensen. Kortom, waar de sponsor ťcht mee is geholpen, en er duidelijk rendement mogelijk is. Dan is de kans op een (significante) samenwerking het grootste.

  • Mediability helpt u met...

  • maatwerk; een aanbod dat de sponsor vertrouwt
  • inzicht geven in potentieel rendement; geen blabla
  • een aanbod creŽren dat de contactpersoon kan verantwoorden
  • het op waarde schatten van het vernieuwde aanbod op maat
  • de marketing- en sponsortechnische kant van het verhaal
  • nog meerÖ