| |
Artikelen over Sponsoring en Sportmarketing
Sponsorwerving is een langdurig proces, dat niet begint bij het benaderen van bedrijven. Want wat heeft u te bieden? En hoe draagt u de boodschap over? Daarom begint het traject met een goede voorbereiding. Sportmarketingbureau Mediability hanteert een model van tien stappen, ingedeeld in drie fasen: de voorbereiding, acquisitie en implementatie. Sportorganisaties en sporters kunnen bij Mediability terecht voor ondersteuning tijdens dit proces. Lees verder
|
Artikel in de rubriek 'Goede Raad' in Het Financieele Dagblad, met bijdragen van Jonne Vink (Mediability), Daan Muntinga (SWOCC) en Heleen Crielaard (Rabobank). Het vertelt over de kracht van sponsoring, en hoe sponsors écht worden overtuigd.
Lees verder
|
Een sponsorbrief is een schrijven voor een potentiële sponsor, waarbij het grootste doel is het vestigen van de aandacht op het project waarvoor de sponsoring wordt gevraagd. Lees verder
|
Voor de BTW wordt sponsoring aangemerkt als een dienst. De inkomsten uit sponsoring worden opgeteld bij de inkomsten uit andere fondsenwervende diensten. Dit bedrag is tot de grens van €31.765 vrijgesteld van BTW. De diensten van sportorganisaties aan leden zijn vrijgesteld van btw, mits de organisatie geen winstoogmerk heeft en de diensten te maken hebben met sportbeoefening. Lees verder
|
| |