| |
Stap 9: Activering en coördinatie van de sponsoring
Valkuilen en vergissingen
Na de handtekening niets meer voor de sponsor doen
Niet weten hoe je sponsoring activeert
Geen enkele ondersteuning bieden bij de activering
Onvermogen om de belangen van de sponsor te bewaken
Richten op kernactiviteiten; sponsor uit het oog verliezen
Doen wat u belooft
Na het sluiten van de overeenkomst is het zaak dat de sponsor werkelijk de beloofde tegenprestaties ontvangt. Dat gaat verder dan alleen het uitvoeren waar u goed in bent (zoals uw sport of activiteit). Door sponsoringactivering profiteren u en de sponsor maximaal van de samenwerking. Bovendien is het belangrijk de sponsorcampagne te coördineren middels een van te voren opgesteld plan.
Sponsoring activeren
Het activeren van de sponsoring wil zeggen dat de sponsoring verder wordt gebruikt om extra waarde te creëren. Dus niet stoppen bij het logo aan de zijkant, maar er uit halen wat er in zit. Sponsoring kan namelijk zoveel meer, met creativiteit en kennis van de mogelijkheden. Bedrijven met grote campagnes (zoals de Rabobank en Red Bull) besteden minstens zoveel aan sponsoring als aan de activering van de sponsoring.
Mediability helpt u met...
de sponsor in het oog houden; constructief samenwerken!
een schakel vormen tussen de sponsor en u
adviseren aan u en de sponsor over de activering van sponsoring
op zoek blijven naar meer toegevoegde waarde voor de sponsor
plan opstellen voor de activering en coördinatie
nog meer…
| |